Hari Deepavali : Menunaikan hajat Rizqin ke Masjid

Sunday, November 3, 2013

Salam semua...

Cuti deepavali mesti masing2 cuti panjang..bersambung dgn cuti 1 muharam. Kami tidak ke mana2 sebab bulan lepas sudah balik kampung di Johor.

Pagi hanya mengemas rumah dan melayan kerenah Rizqin. Petang menghantar Murtabak frozen,mashed potato dan cheezy sauce tempahan dari kawan di FB. Berjanji di Masjid Kinrara. 2:15pm janjinya.

Kebetulan tempat pertemuan di parking masjid. Sebaik masuk di perkarangan Masjid, Rizqin excited abis. "Mama mama Alahukbar mama.." "Mama, Allahu akbar". Selesai urusan jualan, saya decide utk bawa Rizqin masuk ke dlm masjid dan bersolat zohor sekali di situ. Ingatkan nak solat kat rumah saja tapi Rizqin nampaknya teringin sangat nak masuk masjid. So saya tunaikan hajatnya. Dia very2 excited. Pandang kipas, pandang tempat Quran. Dia sangat2 baik. Duduk dekat dengan mamanya aje tak pergi jauh.

  Seluar nasib baik bawah lutut hehehe







Balik dari masjid maka inilah hasilnya...



Yang jadi masalahnya, dia aje conquer sejadah tu. Mama nak solat pun dia tolak. Hampir 15 minit tunggu turn nak solat. hehehe

Insya Allah, lepas ni dah boleh bawa dia ke Masjid utk bersolat berjemaah.

Doakan mamanya terus istiqamah mendidik Rizqin.

Wasalam...


4 comments:

Petak Bunga said...

syukur alhamdulillah..doakan anak saya juga.. insyallah hasrat nak didik dekat dengan agama..
amin..

salam saudara

Mama Rizqin said...

Petak Bunga : Saya pun doakan utk anak anda menjadi anak yg soleh & solehah...amin..

Moga kita diberi kekuatan terus mendidik mereka dalam hidup yg mencabar ini..memang bukan mudah tapi yakin Allah sentiasa bersama kita jika niat kita keranaNya

Salam Maal Hijrah

Anim Daim said...

tersentuh hati nengok anak mama nie....
pas nie mama boleh lah sediakan satu lagi sejadah....
sebelah 2 mama semayang n sebelah lagi rizqin...supaya dia boleh semayang jugak x ada lah gangu mama da..hehhehe

Mama Rizqin said...

Anim ..sekrg memang sediakan 2 sejadah..klu tak tengah2 solat dia tolak2 mama dia ni...terpaksa ulang balik...

Post a Comment

Terima Kasih komen kat sini...datang lagi...