Sambut birthday papa di Steamboat Antarabangsa Bangi

Tuesday, September 17, 2013

Salam semua...

13hb sept 2013- Birthday papa Rizqin..

Kali ni nak ubah selera pulak...mama belanja papa makan steamboat di Bangi.
Masa mula2 kami sampai dalam pukul 8:30mlm mcm tu...masa parking tu nampak Nasi ayam penyet wang solo tu penuh dgn pelanggan tapi restoran steamboat ni tak ada seorg pun umat. Masa tu terdetik dihati..bukak ke kedai ni..kenapa langsung tak ada orang..sedangkan kat sebelah penuh orang. Kami nekad jugak masuk...sebaik melangkah masuk dan pilih meja ..datang sorang lagi customer..kemudian sorang lagi masuk...kemudian 3 orang..termasuk kami rasanya adalah dlm 6 keluarga....

Saya tidak tahulah ini kebetulan atau memang suami saya ni pembawa rezeki. Pembawa rezeki kepada orang, bukan kepada dirinya. Rezeki utk dirinya memang susah nak masuk. Kemana saja dia pergi..kalau kedai dan tempat tu tak ada sorang pun masuk...bila dia masuk..akan adalah seramai2nya org yg akan follow masuk.  Perkara ni sudah banyak kali berlaku. Pernah berlaku di I-City...masa tu tempat yg ada ice tu baru buat..memang ada pekerja je time tu..bila kami masuk.....ada je org follow masuk...kedai makan atau mana2 kedailah....so kalau rasa kedai2 korang dah ala2 nak tutup tu..panggil2lah husband saya..mungkin tu kelebihan atau aura yg Allah bagi kat dia...wallahu alam...








Kami amik tomyam..saya suka makan disini sebab ada grill sekali. Pernah makan di Flamming tapi tiada grill. Lamb daging & ayam dia dah diperap siap2..so bila grill aje terasa sedap sangat. Telur ayam pun sedap bila masuk dlm tomyam ni...tak pernah cuba pun...sayangnya telur puyuh tak de malam ni...kalau tak berbelas2 telur puyuh saya bedal...

Harga sebelum ni RM25..tapi time kami masuk tu harga dah naik RM27 seorang. So redha jelah yer...

Keseluruhan makan bagi saya sangat sedap..terutama lamb dia..saya makan banyak sangat lamb mlm tu...cuma dari aspek kebersihan diorg tak jaga. Ini mungkin salah satu faktor kenapa tak de org masuk waktu kami pergi tu...mungkin yg pergi sekali..dah x mahu datang lagi..

Tempat dia letak sudu sup..berabuk, seolah2 dah lama tak digunakan...chop stick pun kotor mcm tak berbasuh so saya harus pilih mn yg betul2 bersih..sampaikan akak kat sebelah suami saya pun merungut "kotornya"

Di bawah gelas minuman..hitam tak bercuci...nak minum air pun geli...kebanyakkan gelas yg dia terlingkupkan kotor sangat2 bawahnya..berdaki..

Mangkuk sup pun dah sumbing2...kesian sungguh...

Tempat letak gelas masa kita press air oren, air sirap..yg bila kita press air kalau terlebih air akan jatuh kebawah...tak tahu apa namanya..pun hitam ada daki2..

Mahal pun kalau sedap..org tetap akan datang.. tapi klu kotor, susah dah orang nak datang lagi....

Saya bukan nak buruk2 kan restoran ni tapi mintak tolong sangat2, tolonglah jaga kebersihan..makanan memang dah sedap tapi tingkatkan aspek kebersihan lagi..di luar dah nampak kotor..dibelakang restoran kami tak tahulah mcmana... saya memang nak pergi lagi tapi bila memikirkan mslh kebersihan ni cukuplah....mungkin saya akan cari tempat lain yg lagi bersih...






Birthday Boy

Tersandar Rizqin makan..kenyang sangat..actually dia hanya makan nasi goreng cina, aiskrim aje...yg lain2 dia tak mau...





Time makan kat luar, Rizqin memang akan duduk dekat dgn papanya..sbb saya memang susah nak control dia. Dia hanya takut dgn papanya...

Muka baru lepas kena jentik dgn papa...tu terkulat2 kat sebelah. Dia boleh baling sudu, makanan ke lantai. sampai pelayan restoran tu jeling. Mcm kami x pandai ajar anak.

Buat muka...







Dia dah pandai tarik muka sekrg ni kalau kena marah.

Kami duduk kat situ sampai pukul 10 malam aje..actually dah sendat seluar..lagi satu sebab Rizqin dah gelisah semacam...dia tak boleh duduk lama2..ada je aksi dia nak buat...

Happy birthday papa! yang ke 37tahun..moga panjang umur,dimurahkan rezeki kita sekeluarga..amin...













0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih komen kat sini...datang lagi...